• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bakom kulisserna: Omdesign av stridssystemet

Grizabella

Kändis
Jag tycker att spelutvecklarna borde sätta sig ner och ta en rejäl brainstorming kring hur det nya stridssystemet är balanserat på alla nivåer och försöka trixa till det så att det är lagom svårt på både rena nybörjarnivån och på proffsditon. Nu känns det som att man har lagt till alldeles för många faktorer utan att egentligen tänka igenom hur de olika enheterna och stridssättet fungerar på olika nivåer.

Visst är det lite lättare att strida efter senaste patchen - Men man förlorar fortfarande mycket styrkor och jag tror att det är en av spelutvecklarnas avsikter med det nya systemet - Att det ska kosta att strida även vid en vinst. De har ju själva slått fast att de tycker att många "ligger för långt fram" och att det hittils har varit för enkelt att strida även mot mycket större styrkor, vilket jag kan hålla med om. G.
 

DeletedUser223

Guest
Problemet här är att alla som spelar Elvenar är inte taktiskt genier, Inno har liksom begränsat striderna till enbart de människor som är skickliga och taktiska. De har på något sätt ignorerat att det finns personer som vill spela Elvenar som inte alls är skickliga på slagfältet. Det går rätt bra för mig nu, men jag känner ändå att det är väldigt trist att många inte kan strida på grund av begränsningarna. Spelet ska ju vara kul på alla sätt. Bygga sin stad, strida, visst ska man kanske behöva förhandla då och då, men inte mer än vad man själv har råd med. Jag tycker att spelutvecklarna kanske ska ta sig en funderare och på riktigt bestämma sig för vilka typer av spelare de vill nå ut till. Enbart skickliga taktiker som kan vinna strider, eller bara grymma arkitekter som trollar till en episk stad, eller både och. Just nu känna det lite som antingen eller. Det är svårt att spela båda. Så snälla, snälla InnoGames.. For the sake of this games future, please do something radical. Balansera det lite mer. Det är ju inge kul att behöva känna ångest av att kriga för man vet att man kommer förlora alla de timmar man lagt på sina arméer bara genom en strid som tar 5 min.

► Minska träningstiden Markant på alla enheter. Då känns det lite mer värt att faktiskt spela och till och med förlora en fight.

► Ta bort kanonjärerna över huvud taget. The way I see it så är de rätt orättvisa. Alverna har INGENTING som ens kommer i närheten av något som skjuter över hela plan. De är bara ett skämt. Ni tvingar folk att förhandla i dessa strider i princip. (Alternativt - ge Alver en motsvarighet)

► Färre helt öppna fält, fler fält med klippor och buskar så att man faktiskt kan använda sig av dessa med taktik.

► När man ser stridsrutan där man väljer vilka klasser man ska använda sig av precis innan en fight!
/Vad är det bra för? Jo, alla vet inte hur rutsystemet är uppbyggt. Vilken ruta är nr och vilken är nr 5? Istället för att behöva gå in och ut ur stridsfältet för att man inte får till rätt uppställning blir jobbigt innan man lärt sig det.

Ett bra exempel är: Mittenrutan (1) Där väljer jag en treant. Rutan till vänster (2) där väljer jag en stenjätte. rutan till höger om mitten (3) Där väljer jag en treant till. Ruta 1 till vänster (4) svärddansare. (5) längst bort till höger (5-bågskytt)

Då blir uppställningen på spelplan: Treant i mitten, Stenjätte nedanför, Treant ovanför, Svärddansare längst ner i bild, bågskytt högst upp.
Det underlättar för många som inte kan systemet istället för att hålla på logga ut ur fight och in igen för att få rätt uppställning.

Och det kan ge ett taktiskt övertag också.
 

Bilagor

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    141,8 KB · Visningar: 77

DeletedUser

Guest
Helt ärligt. Nä ush och fy!
Det vart inte mycket bättre med stridandet av senaste ändringen heller. Har testat lite varianter av det lilla jag har på turneringar. Enda som överhuvudtaget är mening att sätta ut på plan är bågskyttar. Alla andra uppställningar där jag skickat ut de trupper som ska ha effekt mot de fiender jag möter, har blivit totalt fiasko och nederlag. Jag antar att jag är otroligt dum, trögtänkt och fullständigt inkompetent som strateg som inte fixar provins ett ens med de nya trupperna.

Börjar kännas som att jag inte tillhör målgruppen för det här spelet. Kanske dags att erkänna sig besegrad och lägga ner det här för mig.
 

DeletedUser169

Guest
Låt oss försöka att gå till botten med det nya stridssystemet (hur nu det ska gå). Det verkar som INNO vill ge oss en mängd ny stridsenheter att välja emellan men de flesta kommer vi inte att nå förrän vi är i Fe-kapitlet. Det är där vi kan bygga Legosoldatslägret. Det som jag har svårt att förstå är varför vi ska ha en mängd olika varianter att väja mellan där skillnaden är förvirrande, i bästa fall hårfin. Varför ska man träffa på en Jägare (som alltid har första draget) innan man ens kan utforska dem själv? Vill man utforska spelplanen är detta till en kostnad av trupper, och ibland kan det bli en hel del om man råkar ut för 3 st Jägare. Fullkomligt idiotiskt!

Jag vinner alla mina strider, så jag har inte något att klaga på kan man tycka, men det går åt så förbaskat mycket trupper. Det verkar som det enda jag gör idag är att producera nya trupper hela tiden, dygnet om. Visst, kanske jag ska ha mer vapenkammare? Men jag får helt enkelt inte plats. I så fall får jag ta bort några av mina fabriker men jag har redan enbart 2 av varje. Jag kan inte minska antalet verkstäder då min konstanta produktion av trupper kräver verktyg, i massor! Men visst, jag kan ju köpa nya Expansioner. Är det det som INNO vill har jag full förståelse för varför de har gjort som de har gjort.

Var spelet perfekt innan version 1.15? Nej, inget spel är perfekt men förklaringen till det nya stridssystemet är billig. Om de vill hindra de som utforskar provinser som ligger långt ifrån där de borde vara så finns det enklare alternativ. Tyckte de att striderna var för enkla så finns det bättre alternativ. När jag ser över mina trupper vill jag att det ska vara enkelt. En bågskytt ska undvika närkontakt med en närstridsenhet. Varför? Jo en bågskytt har knappt någon rustning och borde vara känslig för attacker från en Treant eller Riddare. Men idag är det våra bågskyttar som plötsligt tål mest stryk från dessa. För mig alldeles bakvänt.

INNO har sett till att samtliga stridstyper tar ut varandra. Har man tur möter man en fiende som har bonus som tunga enheter eller tvärtom. Då är det hyffsat enkelt att veta vilken man ska ta. Men när man hela tiden råkar ut för en blandning som kan kontra vilken stridstyp du än väljer så är det mer fråga om Lotto är om vara ett geni när det gäller taktik. De enda trupper jag för närvarande använder mig av som Alv är bågskyttar och Häxor, resten är mer eller mindre värdelösa.

INNO vill att vi ska ge dom exempel på strider som är för svåra men för tusan det kunde de väl ha sett själva om de spelat Elvenar.

Vad är då lösningen?

Tja, fick jag bestämma vore det enkelt men det är inte så det fungerar. Antingen gör striderna enklare eller boosta produktionen av våra trupper ordentligt. Eller kanske rent av ta bort kravet på antalet provinser som måste klaras av innan nästa kapitel?Jag kan inte bry mig mindre om ifall jag får nya stridsenheter att välja på. För mig är det helt enkelt ointressant. Jag började spela Elvenar för det var ett relativt enkelt spel som gick ut på att utveckla din stad, och med strider som ett "litet" komplement. Vill jag ha ett "avancerat" spel så väjer jag banne mig inte ett Facebook-spel!
 

pling

Medlem
jag har lagt ner helt med striderna, får se om det blir lättare framöver. förlorade alla som jag gav mig på idag. nu är det stopp.

:mad:spel. det blev platt fall och hur tråkigt som helst. inga extra kp blir det mer...:(:mad:
jag förhandlar dom provinser jag vill ha.

får nog tänka om planerandet, vapenkammararna (häckningsplatserna) måste vara kvar, eftersom orcherna behövs vid uppgraderingarna av verkstäderna.

så gott folk, plocka inte bort för mycket stridsenheter ni som tröttnat på strid.
 

Malcummer

Medlem
Som jag har skrivit tidigare så är det platt fall för mig! Måste ta 8 provinser för att komma vidare, men jag förlorar så mycket trupper så
det känns som att skulle typ ta mig att halv år och strida mig igenom! Att förhandla skulle typ ta lika lång tido_O Så just nu går jag bara in och
bygger trupper, fixar med tillverkningen, och ger frugan alla mina KP på hennes byggnader, har ju liksom inte någon användning för
dom själv:confused::mad: Min fru har dessutom lagt ner helt med spelat, så jag fixar åt henne i fall hon skulle vilja komma tillbaka:)
Men kommer det se ut som det gör nu så betvivlar jag på att han gör det, och jag kommer att förmodligen då följa henne!!
För just nu känns spelet TOTALT MENINGSLÖST :mad::(
 

Macbolan

Mästare
Jag har highend trupper..hyfsat maxade via UV....har klarat av 317 Provinser!
Men problemet är att jag i nuläget Inte klarar av en Enda konflikt längre...stendör varje gång!

Jag skall medge att det har blivit liiite lättare i Turnering....där kan man klättra till steg #3 enbart med Auto och lite manuellt...över Det måste du köra manuellt...helt Oki..;)

Men för Mig som vill ta Provinser är det helkört!
Mina 160 Häxor...möter 3200 Bågar...Resultat?.."Oneshot"...spelar ingen roll Om det är Häxor eller någon annan enhet... Dom Dör direkt..

MEN!...Jag har en "Snabbfix" även för detta åt Innogames!
"Halvera truppen i motståndarlägret" ...går rätt så enkelt att fixa rent programeringsmässigt....kostar inte mkt tid/pengar...och Ni kanske behåller Era kunder? ;)

Mvh
Mac
 

DeletedUser223

Guest
Undrar om folk är medvetna om hur löjligt det här börjar låta gällande "Nej nu slutar jag spela" och så dagen efter så skriver de igen "försökte mig på en strid till"// Jag har själv skrivit att jag tänkte sluta och sen stannat kvar så jag ska inte säga att jag är med konsekvent än någon annan.. :)

Men, jag tror att så länge folk kommer tillbaka och skriver efter att de sagt att de ska sluta, så förstår ju InnoGames att det bara är tomma ord så de lider ju inte så mkt. Hey.. vi kommer ju tillbaka.. :p Det som måste ske är att forumet måste bli tomt på inlägg och städerna måste stå stilla.. :)

Annars tar inte InnoGames oss på allvar? :)
Och se.. här är jag igen o skriver... ^^

Menar absolut inge illa med det jag skriver alls här ... Jag förklarar bara det uppenbara.. "Vi är så fast i spelet så vi KOMMER inte lägga ner" :)
Det är som en drog tyvärr. Once you pop, you cant stop.. Även om du får en snetändning som nu, så är det inget som hindrar dig från att poppa igen i tron om att nästa fix blir lika bra som alla andra gånger?? Hmm dålig liknelse kanske men alla förstår nog vad jag menar =)
 

Vega

Medlem
Ja jag förstår vad du menar, och det där med att alla säger att dom tröttnat och nu lägger jag av det är nog bara i stundens hetta för många spelare.
Jag tänker i alla fall vänta och se om det inte blir bättre när dom är klara med hela utvecklingen av stridandet , och är det lika dåligt då så kan vi börja klaga ordentligt och sen överväga om man ska sluta spela eller inte.

För så mycket som vi har klagat nu hela tiden det kan inte bara gå spelskaparnas näsor förbi för i sådana fall är dom blinda eller dumma.
 

Malcummer

Medlem
Jo men visst är det är det så:p När man är mer eller mindre fast i ett läge som jag är nu, så självklart blir man frustrerad!
Men samtidigt så är det något som säger, jag vill inte sluta spela och det kan ju faktiskt bli bättre om man håller ut:confused:
Men frågan är ju hur länge man orkar hålla ut och ha "tålamod", och kommer det verkligen att bli bättre?:D
 

Taj-Lej

Kändis
hej alla funderar på en sak som ni alla vet behövs det runor för att uppgradera era under men för att få dom så behöver man ta provinser och som ni säkert märkt får man bara skärvor i 95% av fallen ... och eftersom för att kunna uppgradera sina under som har med stridskraften att göra vill jag förslå att man får dom i en smedja så att man kan bestämma själv vad man smider och använder dom till och inte som nu att man får dom i under så att man inte kan komma åt dom mer än var femte uppgradering ... själv så satsade jag på stormens nålar för att göra mina lätta enheter starkare men eftersom jag körde fram till nivå 5 så behövs det runor för att kunna uppgradera vidare ... vilket i mitt fall med maximal tur betyder 34 provinser att jag får just dom runorna som behövs för att kunna det vilket inte är troligt ... vet inte vad ni andra tycker ...men för att ha minsta chans att vinna ordinarie provinser måste man ju kunna göra sina enheter mycket starkare
 

Malcummer

Medlem
Gjorde en ny test och stred i en provins. Hittade den konfrontation med minst enheter, och det var på håret att
jag vann! Har med andra ord inte en chans att göra dom andra konfrontationerna. Jag kan förhandla till mig
provinserna så klart! Men eftersom jag har 8 provinser att ta innan jag kan gå vidare, så räcker det nog
inte med ett halv åro_O Har skrivit om detta förr! Men vad ska man göra?
Jag kommer ju liksom ingenstans i spelet!
Jag vill verkligen spela, men jag har ju ingen spelplan att spela på längre:mad:
 

DeletedUser169

Guest
Suck! (Trippel suck!)

Visst är vi flera som hotar att sluta spela och varför fortsätter vi ändå? I mitt fall är det INTE för att jag tycker Elvenar är speciellt roligt längre utan det beror främst på den tid jag lagt ned på min stad OCH de sura pengar jag investerat. Att bara kasta bort alla de timmar jag spelat och verkligen tyckt om spelet känns hårt, men framförallt det som känns riktigt surt är att jag spenderat kronor för att uppgradera Byggmästarstugan samt några extra expansioner. Att bara kasta bort den tiden och pengarna känns inte bra, men och andra sidan om jag inte tycker om spelet så varför fortsätter jag?

I mitt fall har mina familj slutat spela så det är enbart jag kvar. Någonstans djupt inom mig hoppas jag väl att INNO ändrar spelet "lite" så det blir roligt igen. I så fall kanske min familj kommer tillbaka. Just nu underhåller jag mitt eget konto samt deras för den möjligheten att vi kan spela tillsammans igen. Kommer det att ske? Återigen SUCK! Jag har ingen aning. Kommer INNO att ändra striderna? Nja, i bästa fall kanske de balanserar dom lite men inte mer, men kanske så att det känns OK att vinna sina provinser igen utan att det känns som ett hårt arbete.

Det jag vänder mig emot är bla informationen vi fick innan uppdateringen. Där fick jag veta att mina enheter inte skulle vara mycket värda längre samt att det skulle bli billigare att producera enheter efter uppdateringen. Så vad gjorde jag? Jo, jag slutade producera enheter och rensa provinser för det lät ju som om det skulle bli "lättare" efter uppdateringen. Hade jag förstått vad som skulle komma hade jag producerat nya enheter samt rensat så många provinser som jag bara kunde klara av innan uppdateringen istället. Själv har jag kanske inte förlorat så mycket då jah ligger något före där jag ska befinna mig. Jag är strax färdig med Feerna och behöver endast 6 provinser till för att låsa upp "Woodlevs". Sämre är det för min familj som fortfarande behöver låsa upp provinser för att kunna avancera i trädet.

En annan sak som gör mig riktigt arg är att jag ingenstans sett information om hur svårigheten i en provins beräknas. Jag trodde i min enfald att den endast beräknades fram beroende på hur långt ifrån min stad de låg samt eventuellt antalet provinser jag var uppe i. Inte tusan hade jag en aning att svårigheten även var beroende av kostnaden när du utforskade den. Så jag trodde jag var smart (även min familj) som hela tiden utforskade nya provinser utan att strida då vi ofta väntade tills nästa kapitel för att få uppgradering av trupp-storlekar samt bättre enheter innan vi började strida. Var fanns information om detta? Nu märker jag hur vissa provinser (som utforskades tidigare) är betydligt svårare än de jag utforskar nu. Jag trodde i min enfald att jag var smart som passade på att utforska nya provinser då det tog så lång tid, men jösses vad jag bedrog mig.

Det jag tyckte om med Elvenar från början var att det var ett rätt enkelt stadsbyggarspel. Inga större komplicerade sätt när du skulle avancera, inga långtråkiga strider. Nej, det var faktiskt en hyffsad balans. Nu möter jag plötsligt betydligt hårdare motstånd än jag någonsin kunde räkna med, mina trupper försvinner snabbare än jag hinner producera nya. Visst, jag vinner fortfarande, men ska jag klara av dem med så få förluster som möjligt tar det "BETYDLIGT" längre tid nu än tidigare. Det känns som om det enda jag gör är att producera nya trupper och ibland får jag nästan lite panik om jag inte kan logga in och starta en ny produktion. Kan jag inte det så kommer jag inte att kunna ta så många strider som jag hoppats.

Vi har plötsligt fått en mängd nya trupper att väja bland men egentligen ser jag ingen större skillnad emellan dem. För mig har det bara blivit rörigare, något som INNO bestämt sagt skulle göra allting enklare. Visst, möter jag enbart Treanter så vet jag hur jag ska gå tillväga men nästan hela tiden är det 4-5 olika varianter på fienden samt 5-8 olika enheter. Vad jag än väljer så finns det alltid någon fiendestyrka som minskar mina odds. Och även om jag möter storlekar som är mindre än mina egna så blir oftast resultatet att fienden gör mer skada än vad jag själv kan åstadkomma. INNO vill att vi ska förse dem med uppgifter om knepiga strider men det trodde jag i min enfald att BETA var till för.

Det svenska forumet är mer eller mindre dött om man jämför med framförallt det i USA, Det är där jag läser det mesta idag och jag ser hur många som opponerar sig mot INNO's tanke på hur spelat ska vara. Men jag antar att det egentligen inte spelar någon roll. De har bestämt sig för hur det vill att spelet ska utvecklas, och visst, det är trots allt de som har skapat Elvenar. Så det är kanske bara för mig att komma till den punkt då jag kastar in handduken. Det här är inte det första spelet som jag slutar spela, tyvärr har jag sett dessa förändringar i andra spel. Ibland har jag bara slutat rätt upp och ned, ibland har det tagit längre tid eftersom jag investerat så mycket tid och pengar.

Undrar verkligen om de själva tycker att det är så "roligt" att spela Elvenar.
 

Malcummer

Medlem
Förstår vad du säger! Som jag sa behöver jag ta 8 provinser för att avancera i trädet, men som det ser ut nu så är det näst intill omöjligt.
Man kan ju inte sitta och förhandla i ett halv år för bövelen:confused:
Innan "uppgraderingen" så hade jag kunnat ta dom provinserna jag har kartlagd! Det skulle blivit svårt och kostat en del trupper, men
ändå hade jag fixat det! Nu får jag vara glad om jag klarar en konfrontation i en provins. Gjorde det som sagt i dag, men insåg att
där var det stopp.
Får väl fundera på om jag ska ha mitt konto kvar eller inte, och istället lägga energi på frugans konto, eftersom hon är längre fram än mig, men har gett upp:( Hon har lagt ner betydligt mer tid och pengar på Elvenar än vad jag har gjort:p
Lite synd att se eftersom hon verkligen ÄLSKADE detta spel. Men men....vill man inte ha sina trofasta kvar så är detta ett bra sätt att göra det på;)
 

DeletedUser

Guest
Ni som läser forumen på andra språk än svenska (jag är själv bara för lat för att ens sök efter dom). Har ni någonstans, någon gång, sedan dom gjorde om stridssystemet sett en kommentar där man sagt "jippi äntligen funkar striderna som jag vill"? Själv har jag bara hängt på det här forumet och kan inte minnas att jag sett nåt enda inlägg där man gillat förändringen.

InnoGames är rimligen ett affärsdrivande företag. Generellt brukar man säga "vill man ha nåt får man även betala för det" vilket nog de flesta spelare även gjort här i Elvenar fast det är ett mycket generöst free to play game.
Sen har vi det som InnoGames verkar ha missat som jag ser det "ska du få betalt så får du se till att sälja nåt som köparen vill ha". Inte fan vill jag spendera några pengar på det här spelet som det har utvecklats till nu. Och än mindre motiverad till att investera i det blir jag ju av bristen på saklig information och bemötande från spelets ansvariga.

Skärpning nu!!
 

Vega

Medlem
Alla spel där spelskaparna säger att det är ett gratisspel snackar skit för det finns inte ett enda online spel som är helt gratis.
Jag har spelat en massa olika sk. gratisspel som alltid på något sätt kostar pengar för att antingen komma någon vart eller ens kunna spela spelet.
Visst kan man spela gratis här men då får man hålla på till fan kommer och hämtar en för att man skrynklat ihop av leda och ilska.
 

Malcummer

Medlem
Problemet är ju att man har betalat en en del pengar, och sen fått ett långfinger rätt upp i ansiktet:eek:
Om dom på nåt sett tror att det ska få en att betala mer pengar...guess again:mad:
 

DeletedUser223

Guest
Jag har gnällt, jag har gråtit, jag har skrikit samt rivit av mig håret i ren frustration pga förluster.
Men jag känner ändå lite så här: Kan vi inte sluta klaga och gnälla och istället komma med konstruktiv kritik?
Något som faktiskt kan hjälpa skaparna att anpassa spelet? Som sagt, jag har själv varit en bitch men har ändå kommit till det stadiet då jag insett att det inte blir bättre av att vi gnäller. Kan vi däremot på ett trevligt sätt få de att förstå att det här inte funkar, så kanske de lyssnar lite mer?
Jag kan börja.. :)
Inte jordens mest detaljerade punkter, men ger en riktlinje iaf gällande hur jag tänker och vad jag vill ska ändras.

• Jag tycker att Treanterna ska återgå till deras tidigare status "Tanks"
• Jag tycker att Kanonjärerna skall kölhalas, dekapiteras, steglas samt arkebuseras.
(Det finns ingen mening med att ha dessa då det inte finns någon direkt motsvarighet för alver.)
• Jag tycker att bågskyttar ska kunna ha mer survivability med bättre möjlighet att kaita motståndare.
(Just nu är de bara mat på brädet på så sätt att om två motståndare har högre initiativ kan du ge dig fan på att bågskytten är död innan den hinner göra ett drag. Tråkigt när det är så.)
• Större spelplan, fler hinder och gömmor. Det är för mkt "skit" som tar upp plats runt om spelfältet, där man lika gärna kan ha strider.
• Gör det mer möjligt för det lag som inte har första ini att kunna placera resten av sina trupper ur harms way för att planera en motattack.
(större spelplan, fler möjligheter)
• För guds skull gör svärdkämparna lite mer effektiva. Kan inte minnas sist jag använde mina svärddansare. De har varit ute ur bild rätt länge.
(Det går snabbast att träna, men det finns ingen anledning att använda dessa på spelplan, gör de intressanta igen)
• Låt magiker få ha sin debuff som minskar skada med 50% men ett exempel vore att ge bågskytten en möjlighet att kunna sakta ner en fiendes rörlighet med 1-2 rutor med sina skott.
(På så sätt kan bågskytten faktiskt bli mer effektiv på plan. Kan möta en goon som rör sig 4-5 rutor med större chans att överleva.)
• Samt balansera striderna lite mer... lite till... :)
• Vems idé var det att man ska kunna möta 8 olika trupper men att man själv endast kan ha 5? Var är rättvisan i det? Aka - slopa den nackdelen.

9 punkter som jag tog upp. Nu kan väl ni andra också komma med lite idéer? För.. helt ärligt.. börjar det inte bli tröttsamt med allt klagande?
Vi hjälper de hjälpa oss helt enkelt.
:eek:)

Må väl.
Alveron
 

Malcummer

Medlem
Tar gärna tillbaka som det som var innan uppgraderingen, men så klart att det ska blir svårare! Man ska ju inte bara kunna valsa
igenom spelet, för då finns det ju ingen utmaning!!!
Du har väldigt bra punkter måste jag säga Alveron!
Att jag gnäller så mycket som jag gör, är ju för att jag är helt fast i spelet. Jag kommer verkligen ingenstans:(
 

DeletedUser

Guest
Men jag känner ändå lite så här: Kan vi inte sluta klaga och gnälla och istället komma med konstruktiv kritik?

Mycket bra inlägg King Alveron. Jag springer genast och ställer mig själv vid skampålen och skäms en smula.:oops:
Jag har ärligt varit alltför gnällig och gett alldeles för lite förslag på faktiska förbättringar. Blir ju tyvärr väldigt lätt så när man känner sig frustrerad.

Ska försöka sätta mig ner och analysera spelet lite mer och förhoppningsvis klara av att skriva en önskelista om hur spelet åter skulle kunna bli det lättsamma trevliga spel jag en gång hittade här och fastnade i. Utan att vara gnällig och tjurskalligt otrevlig.
 
Topp