• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Sökresultat

  1. Besvarad När kommer nya kapitlet?

    Jag skulle gärna ha ett exakt datum o tid för när nya kapitlet kommer så vi kan för ereda oss. Eller i varje fall om det är i veckan eller en månad bort.
  2. Inskickad BS lager i BÄ.

    Någon föreslog att vi behöver en ruta med BS lager för BÄ så att vi kan se hur mycket som medlemmarna har under ett BÄ. Jag tror det skulle underlätta för officerare att planera vilka vägar man kan ta. G.
  3. Inskickad Husdjursmat byggnad!

    Nu när det är många byggnader som ska matas med husdjursmat så efterlyser jag byggnader och eller under som producerar dessa regelbundet. De man får i magin räcker inte långt. det bästa vore en byggnad som BS vinner o förbättrar i varje (1 extra mat per produkt tid) varje gång ens BS når nivå...
  4. Diamenter in absurdum!

    Är det bara jag som är väldigt trött på att diamant köpare hela tiden ska premieras så mycket att det blir omöjligt för oss andra att hamna i topp på ligor och event eller ens i rankingen? Det blir hela tiden mer saker man kan köpa med diamanter och nu senast är det guld paketet i toppen av...
  5. Inskickad Varför kan vi inte se…

    Varför kan vi inte se: -Hur lång tid det är kvar till nästa a grannhjälp i BS listan? -Vad man har fått lägga i redan utforskade forsknings områdeni de olika kapitlen? Det hade varit till enorm hjälp man ska förklara tidigare kapitels varor och behov förandra BS medlemmar. Nu fåf man förslka...
  6. Inskickad Handlarna i nya göstrasen.

    Handlarna är bra nog men varför är deras varutak så lågt satta? Det är segt att bara kunna handla 2000 varor per gång och att man måste vänta i sex timmar om ingen tar dem och jag gilar inte att det är vad som ska bestämma hur snabbt man ska kunna uppgradera saker i gästrasen. mitt förslag är...
  7. Besvarad Kattastrofal handel med kännande varor.

    Just nu är det extrem efterfrågan på Platina i handeln vilket gör att alla som inte har Platina som boostvara får extremt svårt att sätta upp de gästrasbyggnader vi behöver och inte blir det lättare av att handlarna bara kan användas så ofta. så min fråga är om allaelementar hubbar verkligen...
  8. Besvarad Tidsboosterpå Ulvinarium tillverkningen?

    Varför kan vi inte använda tidsbooster för att tillverka Ulvinarium (och för den delen mana och frön) när det går för nästan allt annat? och en underfråga: Varför gäller inte portalboosterna alla gästrasens under/del varor med? Som det är nu har man allt mindre nytta av de portalbooster man har...
  9. Inskickad Blockera eller anmäla ”fulbud”.

    I min handel finns spelare som regelbundet lägger nollstjärniga ”Fulbud” vilket gör att jag ständigt behöver kolla vad alla bud har för stjärnor när jag tar bud vilket inte känns bra. Visst att det är var och ens ansvar att kolla de bud nan tar men jag skulle gårna vilja ha en funktion där man...
  10. Nekad Ha kvar lagret mellan BÄ.

    Varför kan man inte behålla det lager man har byggt upp mellan BÄ? Tänk så mycket mer motiverande det vore att kunna producera massor av extra grejor de siata dagarna då. G.
  11. Varför ska spelet bestämma vad jag ska bygga?

    I varje kapitel kommer uppdrag av typen Bygg X antal byggnader av olika gästras byggnader och jag tycker fortfarande inte att det är spelets uppgift att tala om för mig hur många byggnader av en typ jag behöver. dessutom ska jag i detta kapitel bygga tre stora piratfartyg av varje slag som inte...
  12. Corona i Elvenar.

    Snälla Elvenar kan vi inte slippa denna Corona (Civid-19) hysteri i vårt favoritspel? alla som inte lever under en sten vet om denna galenskap nu. G.
  13. När kommer nästa gästras?

    Har vi någon ny info kring eventuell ny gästras? Det känns som att den senaste gästrasen tog så lång tid att det borde vara dags för en ny snart - Eller är tanken att det ska ta tid att slicka sina sår? en önskan till nästa gästras är att den vore mindre beroende av stora mängder kännande...
  14. Brist på Gudomliga frön och många produktionsbyggnader.

    Jag tycker generellt sätt inte att det är spelets sak att berätta för mig hur många produktionsbyggnader av ett visst slag jag behöver skaffa mig för att komma vidare i quest serien. Således bör alla sådana quest vara frivilliga eftersom alla spelare prioriterar olika saker för att komma vidare...
  15. Handeln med kännande varor är katastrof!

    Som rubriken säger är jag mycket missnöjd med handeln av kännande varor hittils då det verkar som att i princip alla efterfrågar Månsten och ingen producerar detta. Man kan rentav ge bud strax under var grossisten erbjuder och komma undan med detta eftersom det inte finns några andra alternativ...
  16. Handla med reliker?

    Är det bara jag som önskar en möjlighet att handla med reliker, antingen via grossisten eller som bud? Jag har börjat fundera på denna möjlighet efter att jag hamnat i en situation där jag omöjligen kan gå i mål med det senaste eventets questlinje på grund av att man behöver skaffa 40 reliker...
  17. Magisk ritning i turneringen?

    Så mitt BS har efter mycket kämpaglöd äntligen nått målet att skaffa oss en "magisk ritning" i turneringen. Men jag kan inte hitta något sätt att använda denna ritning på eftersom jag inte har byggt (eller tänker bygga) några magiska verkstäder eller bostäder. Är det så att man som spelare...
  18. Flyttabyggnader genom att lägga en byggnad ovanpå en annan.

    Är det något jag saknar i detta spel är det en möjlighet att flytta byggnader genom att lägga en byggnad man har i muspekaren på en annan byggnad och få denna på muspekaren istället. Det hade varit så mycket enklare att flytta runt byggnader om vi haft denna möjlighet som bland annat finns i FOE. G.
  19. Sälja portalen uppdrag vid Drakar och Trollkarlar?

    Jag har precis gått in i Drak och Trollkarls eran (Tjoho!) och väntar på ett uppdrag att sälja skogsalvernas portal liknande det man har fått vid byte av gästras innan. Men nu är jag på Utforska Skolområdet uppdraget utan att ha fått något sådant uppdrag. Är det någon som vet om jag kan sälja...
  20. Handla med gästrasernas varor och orcher?

    Är det bara jag som skulle vilja handla med gästrasernas varor och orcher när man sitter fast i olika delar av utforskningen? Visserligen är en del av svårigheten med gästraserna att man måste utforska allt men det känns ofta ganska surt att sitta fast i väntan på en gästras produktion när man...
Topp